handdator

Visa fullständig version : Forumet - inte användarvänlig

Minkowski
2012-10-25, 15:41
1: Jag ser nu en ruta för inläggen, för bara några dar sen kunde jag ha full skärms visning. Men denna lilla ruta är det väldigt mycket jobbigare att läsa mina och andras inlägg. Vad är anledningen till denna ändring ?
2: Mina Ämnen borde finnas en länk till under namnet Minkowski men där finns bara Mina Inlägg. Vad är anledningen till det ? var finns nu länken till Mina Inlägg ?

Tom1980
2012-10-25, 22:06
Förstår inte helt vad du menar. Har du provat att använda en annan webbläsare än den nuvarande som du använder?

I alla fall så här ser det ut för min del när jag ser dig och din profil.

http://i48.tinypic.com/eve1yu.jpg
http://i45.tinypic.com/33m1ixg.jpg
http://i48.tinypic.com/2v7xag0.jpg
http://i46.tinypic.com/eip6qd.jpg

kluringen
2012-10-25, 23:13
1: Jag ser nu en ruta för inläggen, för bara några dar sen kunde jag ha full skärms visning. Men denna lilla ruta är det väldigt mycket jobbigare att läsa mina och andras inlägg. Vad är anledningen till denna ändring ?
2: Mina Ämnen borde finnas en länk till under namnet Minkowski men där finns bara Mina Inlägg. Vad är anledningen till det ? var finns nu länken till Mina Inlägg ?
Om du har problem med textstorleken har du råkat ställa om din webbläsare. Håll Ctrl knappen nertryckt, tryck sen upprepade gånger på +/- tills du är nöjd med upplösningen.
Klicka på vilket användarnamn du vill och välj allmän profil. Där kan du välja en lista på användarens alla inlägg eller alla trådar.
Vill du leta inlägg i en viss tråd av en viss användare, klicka på siffran i kolumnen svar. Du får då en lista på vilka användare som har skrivit i tråden och hur många inlägg som de har skrivit i just den tråden. Klickar du på siffran inlägg, får du en lista på använrens inlägg i just den tråden, klickar du på namnet istället kommer du till dennes allmänna profil istället som i punkt 2.
en :10: för vår Admin, och :9: för ett bra forum

Minkowski
2012-10-26, 08:30
Alla Inlägg och Ala Ämne Startade Av... borde stå direkt under användarnamn, t ex Kluringen. Man ska inte behöva gå vidare till Profil, sånt tar tid. Dessutom belastar det minnet eftersom det inte känns intuitivt.
Tom1980 skickade en stor bild som inte borde förekomma eftersom det försvårar läsningen; nu måste jag bläddra neråt en hel del och det är irriterande.
När jag själv försöker göra en inbäddning får jag meddelandet att jag har skrivit för många rader. Men Tom1980 har lyckats med konsstycket att skicka en jättebild. Hur har han lyckats med det ?
I st för innbäddning, föreslår jag en länk
Jag har gjort en omstart på min Mac.
Ibland ser det OK ut, ibland inte. Safari visar rätt, men FF (Firefox) visar inte alltid rätt.

Minkowski
2012-10-29, 14:00
Problemen med Forumet kvarstår. Jag kan inte bädda in en bild för att visa hur det ser ut på min Firefox. Just nu använder jag Safari

När jag loggar in så vill jag direkt kunna gå till mina ämnen. Det kan man inte så enkelt. Det krävs en del klickande hit och dit för detta.
Forumet känns också tung och trög.

Korsdraget
2012-10-29, 14:23
För mig tar tekniken enormt mycket tid. Är det värt det tänker jag?
Jag har Firefox, hade tidigare Explorer, lika svårt med båda. Men nu är jag ingen IT-tekniker. Jättesvårt att följa tråd och näst intill omöjligt om jag vill citera från sidorna före./korsdraget:13:

Minkowski
2012-10-29, 15:03
Jag kan inte infoga bild här i Forum. Varken inbäddning eller länkning
Jag har testat kistra in här en länk till DP (DropBox) - dvs utan att använda de ikoner som finns här på en rad (t ex världen med kedja) och undrar om ni kan se det.

https://dl.dropbox.com/u/8197120/Screen%20Shot%202012-10-26%20at%2016.39.48.png

Efter flera års användning av Forumet kan jag konstatera att den är besvärlig att använda och Forumet har sett likadant ut i många år nu (hur många ?).
När jag loggar in borde jag kunna genast klicka på mina egna inlägg. Men jag hittar inte ens min profil (jag måste söka det)

Korsdraget
2012-10-30, 13:00
Hej,
Hur länge tänker du klaga på tekniken? Vad vill du uppnå? Tekniken är f ö en ägarfråga.

Rent allmänt gäller:
Den som ställer en fråga utan att få "RÄTT SVAR" vänder sig åt annat håll. :16:

Jag har också svårigheter med tekniken, med det har jag med IT över allt, som sagt. Mitt system passar olika bra på de olika ställen, men jag har mina brister själv, inget forumet kan lösa.

Forumets innehåll är problem och förslag till lösningar kopplade till bostadsrätt.

Välkommen att delta i den!

Minkowski
2012-10-31, 10:43
Jag har begärt support, och det har jag inte fått. Var är nu hjälpguiden ? tidigare har tekniken fungerat, jag kunde se helskärm, det kan jag inte nu.

Minkowski
2012-10-31, 14:04
Jag hade väntat mig att klicka direkt på en knapp som visar alla mina inlägg men så är det inte. När jag loggar in här på Forum ser inte ens mitt namn. Hur många klick behövs för att nå mina ämnen ?

Admin
2012-10-31, 19:11
Hur många klick behövs för att nå mina ämnen ?
Du har fått detaljerat svar på detta förra gången du frågade. Det är två klick, och denna ansträngning får man nog vara beredd att göra i det fall man är intresserad av att lista sina trådar.

Detta forum är i övrigt inte till för supportfrågor. Dessa läggs, enligt vad som står på forumets första sida, i gästboken (i den mån dessa inte redan besvarats via mejl).

https://dl.dropbox.com/u/8197120/Screen%20Shot%202012-10-26%20at%2016.39.48.png

Förstår inte vad du menar, men jag kan bara hoppas att du inte försöker använda forumet från fönstret på sajtens startsida (enligt vad din bild visar), utan att du går till http://hotpot.se/forum.

Hjälpen för forumet hittar du genom att klicka på FAQ ovan.

Minkowski
2012-11-04, 11:33
Jodå. jag har fått svar. men jag hittar inte dessa svar, det vore bra att ha en funktion som "hitta alla svar från Adm".
Och fortfarande oklart varför jag måste länka en bild men att Tom1980 kunde bädda in en jättebild, mycket störande !!

Tom1980
2012-11-07, 11:36
Jodå. jag har fått svar. men jag hittar inte dessa svar, det vore bra att ha en funktion som "hitta alla svar från Adm".
Och fortfarande oklart varför jag måste länka en bild men att Tom1980 kunde bädda in en jättebild, mycket störande !!

Det kan ha att göra med vart du lägger upp din bild och länkar den ifrån. Ibland så visas inte bilderna från vissa uppladdningssidor för bilder.

http://tinypic.com/

Prova denna och lägg upp en bild, därefter kopiera direktlänken till bilden och lägg in den i "infoga bild" knappen som finns i menyraden för meddelande.

Minkowski
2012-11-11, 12:04
Jo, det du beskriver fungerar troligen (har inte provat) men fortfarande känns det helt galet att man kan infoga en jättebild ! gör man det då måste läsaren skrolla neråt varje gång och det kostar tid. Så ser jag det.
Bra webb sida ska vara lätt överskådlig, tidseffektiv, dvs minsta antal klick, inga stora bilder osv

Nybörjare
2012-11-11, 12:55
Är det jag som är för dum för att hitta problemen? När jag klickar på någons namn och visa inlägg får jag fram dem utan problem. Infoga bilder har jag aldrig gjort, men tror jag ska försöka nu så får vi se vad det blir. Det här kan jag verkligen inte. Är urbota dum när det handlar om datorer :3:Jag tycker Forumet är helt suveränt i alla avseenden och ger så himla mycket kunskap och information. HEJA Admin!!!!

Minkowski
2013-12-11, 23:03
Alternativet "Hitta Alla Inlägg från ...." har jag ingen nytta av.
Jag kan t ex inte filtrera ut mina egna inlägg i andras ämnen.
Och det är det som jag vill veta: vilka inlägg jag bidragit med i ämnen startade av andra
På samma sätt vill jag veta samma sak hos någon annan dvs vilka ämnen personen själv startat resp bidragit med för andra.
Så länge detta ej är möjlig kommer jag inte att svara andras ämnen.

Seieki
2015-08-19, 10:07
Någon som vet om det finns en funktion för att byta sitt användarnamn. När jag registrerade mig var jag stressad och valde bara en radda bokstäver. Om jag vill kommentera något kommer jag aldrig ihåg mitt användarnamn och det slutar oftast med att jag skiter i det. Tänkte därför byta till ett enklare användarnamn men hittar ingen funktion för det. Har skickat PM till admin men får inget svar.

Isotop
2015-08-20, 13:38
Kan det vara så att ni uppdaterat datorn till Windows 10?

Jag har märkt skillnader hur hemsidor och forum beter sig sedan uppdateringen. Även om jag använder samma version av Crome eller annan webbläsare.

Lännqvist
2015-08-30, 21:56
Kan det vara så att ni uppdaterat datorn till Windows 10?

Den här tråden skapades för ungefär tre år sedan.

Lännqvist
2015-08-30, 22:01
Någon som vet om det finns en funktion för att byta sitt användarnamn. När jag registrerade mig var jag stressad och valde bara en radda bokstäver. Om jag vill kommentera något kommer jag aldrig ihåg mitt användarnamn och det slutar oftast med att jag skiter i det. Tänkte därför byta till ett enklare användarnamn men hittar ingen funktion för det. Har skickat PM till admin men får inget svar.

Admin har tillgång till funktioner för att byta till ett enklare användarnamn. Prova att skicka PM eller E-post till honom igen. Han kanske har missat det, eller så har han för mycket att göra just nu.

Seieki
2015-09-02, 21:23
Admin har tillgång till funktioner för att byta till ett enklare användarnamn. Prova att skicka PM eller E-post till honom igen. Han kanske har missat det, eller så har han för mycket att göra just nu.

Jag provade att skicka ett PM till. Vilken epostadress nås admin på om man vill prova där?

Lännqvist
2015-09-06, 10:57
Jag provade att skicka ett PM till. Vilken epostadress nås admin på om man vill prova där?

Prova att använda detta formulär: http://hotpot.se/php/vb/sendmessage.php