handdator

Visa fullständig version : Hurra för internet!

Silva
2012-10-13, 15:31
Jag tackar internets grundare för att världen ha blivit mera demokratisk och mänskor har kommit närmare varandra. Admin’s tråd "En styrelse ska iaktaga tystlåtenhet... enligt... gissa vem ! " har skapat veckans intensivaste debatt här på forumet. Tack vare internet kunde vi medlemmar på ett demokratiskt sätt framföra våra åsikter. Med internet är mänskor inte lika beroende av journalisters goda vilja att skriva ens historia som förr. Människor kan själva skiva sin egen historia och berätta det för hela världen. :32:

Silva
2012-10-14, 22:50
Diktatur efter diktatur faller i världen och vi får insyn i vad som händer tack vara den underbara tekniken som nätet och mobilen är. Hoppas att det bli samma utveckling i BRF. Men jag hoppas att BRF-diktaturen faller utan blodspillan. Sorgligt nog börja jag undra om det bli så när jag läser flera inlägg här på forumet. Jag bli förundrad över hur människor även i vått land kan bete sig. Maktbegär och egoism verka vara smittsamt och gränslöst. Svenska politiker vill att Sverige skall framstå som ett föregångsland. Då skall makthavarna se till att BRF-styrelser följer stadgar, lagar och offentlighetsprincipen. :(

Silva
2012-10-15, 17:19
Det verkar som debatten på forumet denna vecka skall bli lika intensiv som föra veckan. Forumets präst har satt i gång ingen. Denne verkar vara besatt men inte av guds kärlek. Jag har en präst i min förening och denne var bland de fösta som kastade sten på en ensam mobbad medlem. Denna prästs kall verkar vara att bli berömd och synas i rampljuset tillsammans med kändisar. :13: