handdator

Visa fullständig version : rating för bostadsrätter

Andreas_sthlm
2012-07-28, 18:48
Hej,

Jag har hittat en sida som rate:at min förening. Jag blir lite konfunderad över hur det påverkar värdet vid eventuell försäljning. Nu verkar inte sidan vara jätte stor, men om den blir. Tror ni att sidan kan ha effekt på bostadsmarknaden? :13:

http://www.bostar.se

Vänligen
Andreas

tette
2012-07-28, 21:33
Tror mer på att kolla varningssignalerna.
brf farmen har förvaltats av ADEx (se "NÄR EN FÖRVALTARE FÅR FRIA TYGLAR" I DETTA FORUM.

Inte många stjärnor, med all rätt, då Adex är lika med HSB = usla förvaltare som bara arbetar i egenintresse till 110%.

Admin
2012-07-28, 21:34
Hej Andreas. Jag förstår att det är en sajt som du byggt upp. Men hur har du tänkt här? Webbplatsen kommer inte att ha den minsta betydelse för något. Det är nämligen fakta i sitt sammanhang som är intressant för köpare. Här vet ingen något om någonting vad antalet stjärnor baseras på eller vad de betyder.

Andreas_sthlm
2012-07-28, 21:47
Hej,

Du har nog rätt i vad du säger i din tredje mening. Dock så vill jag påpeka att jag inte byggt sidan. Kanske inte har någon betydelse men den kom upp när jag googlade på min förening.

Tack för svaret!

EDIT: Min tanke är om någon skriver att t.ex. grannar är störande. Känns som om det kan vara en jobbig grej vid en eventuell försäljning. ...som respons på ditt inlägg. Kanske bara oroar mig i onödan. Tycker bara att marknaden är så svajig och vill inte att det ska finnas mer som påverkar vid en eventuell försäljning.

Vänligen
Andreas

Hej Andreas. Jag förstår att det är en sajt som du byggt upp. Men hur har du tänkt här? Webbplatsen kommer inte att ha den minsta betydelse för något. Det är nämligen fakta i sitt sammanhang som är intressant för köpare. Här vet ingen något om någonting vad antalet stjärnor baseras på eller vad de betyder.

Admin
2012-07-28, 21:54
Ok, då var det bara en tillfällighet att du heter samma som ägaren till sajten och bor i samma stad.

Jag vet att det under den senaste tiden poppat upp många sajter där man får ge sin bedömning på allt mellan himmel och jord. Det är säkert bra i vissa tillfällen. Men när det gäller bostadsrättsföreningar så är det mycket mer komplicerat. Därför tror jag inte denna sajt har några större förutsättningar att leva vidare.

Andreas_sthlm
2012-07-28, 21:59
Ok, då var det bara en tillfällighet att du heter samma som ägaren till sajten och bor i samma stad.

Jag vet att det under den senaste tiden poppat upp många sajter där man får ge sin bedömning på allt mellan himmel och jord. Det är säkert bra i vissa tillfällen. Men när det gäller bostadsrättsföreningar så är det mycket mer komplicerat. Därför tror jag inte denna sajt har några större förutsättningar att leva vidare.

Det finns många Andreas i Stockholm skulle jag tro. :) Men du har säkert rätt. Dagsländor finns det gott om och det har säkert ingen påverkan.

Återigen, tack för svaret!

liqwid78
2012-07-29, 10:41
Hej,

Jag har hittat en sida som rate:at min förening. Jag blir lite konfunderad över hur det påverkar värdet vid eventuell försäljning. Nu verkar inte sidan vara jätte stor, men om den blir. Tror ni att sidan kan ha effekt på bostadsmarknaden? :13:

http://www.bostar.se

Vänligen
Andreas

Du behöver inte oroa dig. Din brf kommer inte att påverkas av denna sida som verkar oseriös och ogenomtänkt.

Andreas_sthlm
2012-07-29, 23:29
Tack för alla svar. Det lugnar mig! :5:
Kommer dock rate:a upp min föreningen för att vara på den säkra sidan. :1: