handdator

Visa fullständig version : Fortsatta problem, webbserver

Admin
2012-04-03, 11:40
Tidigare i år har databasen på denna sajt flyttats. Det löste en del problem. Men nu måste resten av sajten flyttas också pga en risig webbserver.

Det kan bli lite strul här under de närmaste två dagarna, men förhoppningsvis ska det efter detta fungera mycket bättre.

Kan tillägga att jag tvingats spärra ut större delen av planeten för åtkomst till detta forum. Detta eftersom spammarna varit särskilt aktiva här den senaste tiden (vilket i sin tur beror på att forumet har så extremt höga värden i sökmotorerna). Nästan all spam i forum världen över kommer från Kina eller gamla Sovjetunionen (följt av Brasilien, Taiwan, Canada, Indien, Tyskland och Korea), men de ser inte längre detta forum. Fast det lär inte dröja länge innan de flyttar sin spamverksamhet till andra länder.

Att spärra ut större delen av planeten som jag nu gjort har emellertid sitt pris. Det är och kommer att förbli bli segt i forumet ett tag. Men förhoppningsvis tröttnar forumspammarna på att försöka komma åt detta forum efter några månader och då kan jag börja att successivt lyfta bort spärrarna med som resultat att det kommer att gå snabbare här.

Lista över spam-ip i forum (http://hotpot.se/spam/spamlist.php)