handdator

Visa fullständig version : Mögelangrepp på fönsterbräda?

strokeitnoel
2012-03-15, 16:42
Vad tror ni, är detta ett mögelangrepp? Eller bara en produkt av att bo längds Stockholms mest trafikerade gata? Hela undersidan av fönterbrädan är svart förtutom i mitten där ventilationen sitter. //Tack för svarhttp://img217.imageshack.us/img217/5553/p1503121229.jpg

totiki
2012-03-15, 22:01
Svårt att se. Jag kanske har för mycket fantasi men jag tycker det liknar en zombie. I upplösning.

Harald
2012-03-15, 22:44
Fönsterbänk av sten.

Blomvatten.

Kalkavlagringar efter spillt vatten.

Nu vet du.

strokeitnoel
2012-03-16, 02:19
Fönsterbänk av sten.

Blomvatten.

Kalkavlagringar efter spillt vatten.

Nu vet du.

Har inga blommor, jag är ungkarl.

varför skulle det vattnet komma på undersidan och inte på ovansidan där dessa blommor skulle ha stått iaf jag hade några?

vad tror du.

Nybörjare
2012-03-16, 11:59
Har du försökt att tvätta bort smutsen (eller vad det nu är)? Om inte - försök med ljummet såpvatten och en ganska mjuk borste. Använd inte några starka rengöringsmedel typ ättika eller vinäger. Det gäller speciellt om skivan är av marmor.

Kanske inte undersidan har blivit rengjord på evigheter. Det är ju inte så vanligt att man kryper på knä vid städningen ;)

Gör ett försök och berätta hur det gick.
Lycka till!

Harald
2012-03-16, 15:42
Du är väl inte den ende som bott i lgh? Typ alla stenfönsterbrädor ser ut så här. Vattnet går igenom stenen, och kalkutfällningen kommer på undersidan.

Ventilationen ventilerar ju bort vattnet, så därför har du inget kalk där det sitter.