handdator

Visa fullständig version : HSB Stockholm

stephan
2008-05-27, 10:50
utreds avvaktas

stephan
2008-05-28, 09:12
utreds avvaktas

Admin
2008-05-28, 09:53
Tyvärr ligger det inte i HSB:s känsla för moral och etik att sätta åt tumskruvarna på styrelseledamöter så att de sköter sig.

HSB backar upp alla styrelser oavsett hur usla de är. Det är ett av de absoluta grundproblemen med HSB. Genom att HSB håller dåliga styrelser under armarna, som styrelsen i Brf Väduren, så skadar HSB inte bara denna brf - med alla dess medlemmar - utan alla föreningar i hela Sverige.

"Vidare har jag löpande kontakt med våra ledamöter som är den naturliga vägen så att jag inte missbrukar respekten av sedvanlig föreningsordning".
Det är typiska floskler som inte betyder något annat än att HSB Stockholm inte har för avsikt att göra vad som står i deras makt för att komma till rätta med problemen.

Vi vet idag att de förtroendevalda revisorerna ofta inte sköter sitt uppdrag i en brf.
Vi vet idag att de av HSB utvalda revisorerna (BoRevision och Ernst & Young) inte duger något till.
Vi vet att medlemmarna inte har någon insyn och att nästan ingen bryr sig om sin ekonomi.

Vi vet också att den sista pusselbiten här inte sköter sig, dvs HSB.

Hur länge tror HSB att detta kommer att hålla?

Antalet HSB-föreningar minskar trots att det hela tiden byggs nya. Frågan är hur länge HSB kommer att finnas kvar?

Rätt vad det är kan ketchupeffekten slå in, och då är det för sent för HSB att göra något åt situationen, när det blir en massflykt från HSB.

Ove Mollvik
2008-05-28, 11:27
Det är så här myglarna gör sig oåtkomliga. Värstingflocken omger sig av en hel rad hyperlojala medarbetare som alla har social kompetens intill menlöshet som högsta norm. Ingen av dem kan gärna misstänkas för att ha skumma avsikter eller ha något att dölja. Att alla blivit lika utsatta för övergreppen och blivit totalt maktlösa är det sista de erkänner ens för sig själva.
Om man begär råd eller ställer någon besvärlig fråga till någon av dem så blir man rapporterad som farlig mot systemet och blir själv misstänkt för att vara orsak till alla problem de själva har förträngt.
Efter mer än tio års skrivande i stil med vår eminente Admin här så har jag i princip inte uppnått annat än att också ha förlorat de sista resterna av mitt eget hem utan någon som helst förklaring från något ansvarigt håll. Hos Bankrättsföreningen fick jag slutligen bevisen mot systemet framlagda men då genast saboterades hela forumet.
Ove Mollvik