handdator

Visa fullständig version : Elavtal

realtor
2012-01-13, 12:27
Är det några av er därute som har erfarenhet av eller synpunkter på Kundkraft och kan dela med sig.
En fundering är om Kundkraft är ett bra alternativ eller om det är att föredra att "manuellt" leta bästa pris inför varje avtalsperiod.
En annan fundering kan vara vilken bindningstid som ni anser vara fördelaktigast avseende elavtalet.

Admin
2012-01-19, 14:21
Budskapet som Kundkraft ger låter ju bra (och de har ju gjort en hel del reklam för sig den senaste tiden), men hur ligger deras priser jämfört med andra? Om jag kollar vilka de ca 40 billigaste el-leverantörerna är för min lgh så finns Kundkraft inte med där.

Elpriskollen.se och elskling.se är vad jag utgår från, och jag byter elbolag även om det bara är en mindre summa som skiljer. Hoppas många med mig gör detta så att vi kan få ner priserna.

Det här med bindningstid är omöjligt för någon att svara på. Det blir bara en ren och skär chansning. Det finns ingen som kan förutsäga alla parametrar som väder, regeringsbeslut & skatter, etc.

Jag brukar teckna mina avtal på ett år i stöten, och det verkar inte ha slått fel ut så här långt.

realtor
2012-01-19, 18:30
Elpriskollen.se och elskling.se är vad jag utgår från, och jag byter elbolag även om det bara är en mindre summa som skiljer. Hoppas många med mig gör detta så att vi kan få ner priserna.

Jag har kollat de sidorna men aldrig så långt ner i rangordningen.
Jag prövade nu och gick igenom hela listan. Så vitt jag kan se kommer inte Kundkraft upp alls. Tror du verkligen att de ligger med. Eller gjorde du kanske en manuell jämförelse.