handdator

Visa fullständig version : Deltog inte på städdag, får skotta i vinter...

Miimo
2011-12-14, 19:35
Hej!

Jag hittade till det här jättebra forumet, och tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med mitt problem. I oktober så anordnade föreningen en städdag. I mailet de skickade ut så stod det att om man inte deltar så får man betala 500 kronor som går till trädgårdsmaterial eller så tilldelas man en annan uppgift. Jag kunde inte komma, då jag jobbade den dagen och jag sa det till föreningen.

Nu har de återkommit med vad jag tilldelats för uppgift och jag tycker att det är helt absurt! Jag och en annan ska i vinter hjälpas åt att skotta framför porten, hela vintern för att ha missat en dags arbete! Kan de ens göra så? Jag tycker att det känns lite tveksamt. Jag har fått tipset att jag ska se efter vad som står i stadgarna, men vart hittar man dom då? Kan jag bestrida att behöva göra detta?

Tack på förhand!

Admin
2011-12-14, 19:42
En ständigt återkommande fråga här och svaret förblir detsamma. Du behöver inte göra något eller betala något.

Du behöver inte ens titta i stadgarna för detta.

Det kallas för självförvaltning, och om du söker på ordet "självförvaltning" här i forumet så kommer du att få ett stort antal trådar/inlägg som besvarar denna fråga från alla tänkbara håll och vinklar.

Tråkigt att maktfullkomliga styrelser är så okunniga att de tror att de kan göra hur som helst.

Skicka gärna en skrivelse till din styrelse med en länk till http://hotpot.se/forum så att de kan lära sig vad som gäller.

Miimo
2011-12-14, 19:57
Okej, tack så jättemycket för hjälpen. Ja, jag får väl svara tillbaka till dom att dom får ta och kika på det här forumet lite :5:

tette
2011-12-15, 00:11
skriv också att det finns styrelsekurs som denna styrelse absolut bör anmäla sig till.