handdator

Visa fullständig version : Trögt i forumet

Admin
2011-12-06, 08:05
Det verkar som om servern där detta forum ligger är på gång att säcka ihop helt (som den gjorde för ungf 2 år sedan). Forumet kommer därför att flyttas till en ny server. Idag, eller inom de närmaste dagarna.

Jag hoppas allt kommer att fungera efter flytten, men säker kan man aldrig vara.

Flytten kommer att ta cirka en timme, men gissningsvis blir det inget eller bara ett litet avbrott under denna timme.

Sedan ett allmänt tips.
Uppge gärna en talande rubrik till varje inlägg.

Jag har ställt in sökfunktionen i forumet så att den lägger stor vikt på vad som står i rubriken.
Om ett inlägg t.ex. handlar om stadgar, och rubrikfältet lämnas blankt eller det står "så här tycker jag..." så riskerar inlägget sedan falla lite utanför vid sökningar.

Längden på inläggens rubrikfält är begränsad, men man behöver inte skriva en hel mening. Det räcker utmärkt med nyckelord.

Det finns fler fördelar med talande rubriker än att sökningen fungerar bättre!
- Det blir dessutom lättare att hänga med i tråden, och svaren/responsen blir bättre och sakligare.
- En annan fördel är att tråden då inte lika lätt breder ut sig i olika riktningar tills ingen vet något om vad tråden egentligen handlar om.

Jag kommer löpande att gå in och lägga till rubriker i gamla inlägg, men om ni som skriver idag gör det redan nu så sparar det en hel del framtida arbete för mig.

PS.
Jag flyttar även löpande trådar in i rätt delforum, vilket innebär att lite äldre trådar kanske inte återfinns i det delforum de startades en gång i tiden.

Robarb
2011-12-06, 11:56
Admin, det är bara buga och tacka för Dina insatser för att hålla diskussionerna igång samt möjligheterna för många att få svara på sina frågeställningar

Admin
2011-12-06, 15:40
Tack Robarb, och jag bugar och tackar för för dig och alla engagerade medlemmar i detta forum som ger svar, tips och synpunkter... där alla drar sitt strå till stacken för en bättrre "bostadsrättsvärld". :7:

Det är viktigt att identifiera problemen som finns... för att överhuvudtaget kunna hitta lösningar.

Jag har nu trimmat upp forumet lite och kanske det räcker så att en flytt till annan server inte behövs.
Om någon upplever att det är sirap i forumet de närmaste dagarna så tipsa gärna om det i denna tråd. Har det inte blivit bättre så får databasen flyttas ändå.