handdator

Visa fullständig version : Fuktkontroll av lgh - Protokoll via e-mail

Robertino
2011-10-18, 10:11
För en tid sen var 2 killar hemma hos oss och mätte fukt i vårt badrum. Det visade sig att vi inte hade någon fukt. Nu vill jag ha det på papper med en underskrift men det vill de inte skicka utan jag kan få protokollet skickat via e-mail (en kopia antar jag).
Skulle detta protokoll gälla ifall t ex styrelsen skulle säga något annat, eller om jag vill sälja lägeheten?

Vi har en rätt så dålig stämning i föreningen där vissa skott sig på andra. Allt är belagt med sekretess och en massa andra påhitt!

Vid mätningen innan så hade jag så mycket fukt i badrummet att det var det värsta killen hade sett (en annan kille) som hade i uppdrag att fuktmäta i vår förening.

Som ni kanske förstår så vet jag inte vad jag ska tro och vill ha ryggen fri om jag säljer lägenheten.

Att styrelsen har protokollet ger inte mig någon trygghet då det är som det är och jag litar minst av allt på folk som har hand om det administrativa i föreningen (av ett antal olika skäl). Därför vill jag ha något som styrker vad som sagts om mitt badrum så att ingen annan kan säga det motsatta.

Harald
2011-10-19, 22:46
1) Sluta använda duschen i minst 30 dagar.

2) Köp en fuktmätare själv. Mät. Nu vet du.

Vad är du ute efter...? Varför mäter föreningen i ditt badrum...?

Nybörjare
2011-10-20, 02:50
Om jag fattat rätt har föreningen beställt fuktmätning i fastigheten. Det måste ju bero på något - vet du vad? Är det ett utbrett problem i huset?

Med två så olika utlåtanden, undrar man vad det handlar om. Du skriver att styrelsen har protokollen efter mätningarna. Det vore väl bara naturligt att du fick dem, eftersom det är du, som bostadsrättsinnehavare, som ansvarar för tätskikt o.d. Har styrelsen nekat dig att få dem? - I så fall med vilken motivering?

Det hela verkar underligt, och i värsta fall få du väl bekosta en egen mätning för att få klara besked. Du kan gå in på GVK.se och få tips.

Går du i säljtankar förstår jag att du vill ha klara papper och inte några "dolda fel" i lägenheten.

Berätta gärna lite om bakgrunden till mätningarna.