handdator

Visa fullständig version : Nordisk Hypoteksförmedling AB

kluringen
2011-09-19, 17:49
Jag blir alltid mistänksam mot fötetag som söker upp en och erbjuder sina tjänster gratis. Ofta för bra ör att vara sant.

www.nhab.se

Har någon av er testat eller hört talas om företaget?

tette
2011-09-19, 19:51
http://www.allabolag.se/5567216972/bokslut

några 100 000kr i omsättning och skall hjälpa bostadsrättsföreningar.?

Ja tanken är god är det som slår mig, mycket på grund av att så många brf:er som har alla sina pengar hos HSB förvaltning.
Och eftersom vi vet att hsb bara gynnar sig själva så borde det finnas en god potential för att tjäna pengar på brf:ers lån o placeringar?

Harald
2011-09-19, 20:46
Samma affärsidé som te x Lendo.

Idén går ut på att man under en tid samlar in X antal kunder som vill låna pengar, sedan erbjuder man denna samlade kundstock till bankerna på ett bräde. Självklart ger det ett bra erbjudande till kunderna, samtidigt som en liten procentandel går till förmedlaren.

Ex 10 föreningar vill låna 1 000 000 vardera.

Då frågar förmedlaren om en lånevolym på 10 000 000 kr. (Uppdelat på 10 olika kunder, men ändå en för banken intressant volymaffär).

Som vanligt så kan föreningarna lika gärna göra detta själva. Sammarbeta för att få bättre kreditvilkor. Men, det är väl för jobbigt, styrelsena är väl upptagna med att lära sig skriva korrekta protokoll.... allt efter att ha blivit "utbildade" av intresseorganisationernas digra kursprogram, som effektivt flyttar fokus från relevanta frågor!

kluringen
2011-09-19, 22:34
Låtersom ofarligt att testa vad dom går för, men jag vill nog ändå gå ut med egna förfrågningar också.