handdator

Visa fullständig version : Tredagarskrasch på webbhotell

Admin
2011-07-05, 08:28
För den som inte noterat anledningen till att denna sajt legat nere under tre dagar, sedan lördag 22.00, så berodde det på regn i Danmark.

Så här skrev webbhotellet;

Översvämningar i Köpenhamn

Det sista dygnet har varit en påfrestelse både för Surftown och många av våra kunder. Lördag kl. 22:00 började våra alarm tjuta i vår primära serverhall. Köpenhamn fick på en timme regnmängder som motsvarade till två månader – och det är inga system byggda för att klara av. Ståldörrar skapade för att motstå vatten bändes upp, all ström i byggnaden slogs ut och väntas inte tillbaks förrän på Tisdag.
Det kommer inte som någon överraskning att detta har skapat stora problem för vår drift av servrar i byggnaden, och vi har blivit tvingade till att flytta många servrar till en av våra andra serverhallar. Från kl. 14:00 till kl. 22:00 under söndagen har vi flyttat 300+ servrar och återställning av dessa körs för fullt medan detta skrivs.
Vi är riktigt ledsna över de besvär som detta skapar för er, och hoppas på er förståelse medan vi kämpar på med att återställa driften för er alla så snabbt som möjligt.

Nybörjare
2011-07-05, 09:03
Ja, vädrets makter är verkligen oss överlägsna! Vad bra att det inte hände något med forumet :5: och att du är med oss igen. Hoppas att solen skiner på er hemma i Malmö, - här är det helgrått.

Så mycket bostadsrätt blir det inte nu. Jag har bett vår ordförande om röstlängden, medlemsförteckningen, underhållsplanan mm. Han var "tvungen att kolla om jag verkligen skulle få det". Sedan har det varit helt tyst i över en månad.:16:

Jag tänker inte förstöra sommaren på landet med att ödsla en massa negativ energi, så han får anstånd till hösten :1:

kluringen
2011-07-05, 12:21
Nu är livet sig likt, då man kan klicka då och då och kolla vad som händer på forumet. Det har liksom blivit en vana. Man lär sig alltid lite nytt genom att följa trådarna.