handdator

Visa fullständig version : stick o brinn

tette
2011-04-02, 19:37
Att "skrika" stick o brinn till en ledamot och 8 månader senare "bumpa" ordföranden med magen gör att den du bor ihop med o äger bostadsrätten förorar den omedelbar vräkning.
Ja sån är bostadsrättslagen, och fallet/överklagandet prövas inte av hovrätt eller högsta domstol.

Varför jag var så dum att jag skrek o bumpade på ledamöter kan man läsa under när en förvaltare får fria tyglar i detta forum.

tyvärr är jag inte datatekniskt lagd men på nåt sätt kommer hela historien i detta fall att läggas ut på nätet.

Att överklaga blev dessutom dyrt, då du får betala avgiften trots att du inte får bo kvar, tillochmed bredanddsavgiften 100 kr/mån som aviseradesoch betalas vid sidan om avgiften på hyresavien fick vi betala under överklagandetiden.

Kan bara ske i brflagar?

fifflarna/sstyrelsen-förvaltaren går fria om man anlitar den som skriver lagförslagen som tar ut 2800kr/timme som ovetande medlemmar får betala.

Det räcker med en not i årsredovisningen fördyrade årsredovisningskostnader från 200 000kr till 480 000kr året därpå.

Gusten
2011-04-03, 15:01
Att ta ut separat bredbandsavgift vid sidan av årsavgiften är bara tillåtet om det finns stöd för detta i stadgarna.
Det framgår av ett brev som jag fått från SBC.