handdator

Visa fullständig version : Så borde det fungera i BRF

kluringen
2010-12-03, 10:57
Tack Admin för länken till den underbara naturfilmen. Jag har glott på den om och om igen med hjärtat i halsgropen även efter att jag vet hur det slutar.

Vilken solidaritet och sammanhållning. Båda flockarna är utmärkta förebilder för bostadsrättsföreningar. Man hjälps åt utan tanke på egenvinning. :8:

Tillägg: Bilden till vänster om den söta snögubben länkar till filmen som jag talar om. Se den, hur spännande som helst.

Admin
2010-12-03, 12:54
Ja, jag undrade om det skulle vara någon som drog just denna koppling mellan naturfilmen och hur det borde fungera i bostadsrättsföreningar. Jag är glad att du såg liknelsen.

Jag är krokodilen som kommer upp från ingenstans. :21:

Tänk om vi alla ställt upp för varandra, i stället för hur det fungerar idag !!!
Lite empati och mänsklig värme i bostadsrättsföreningarna hade väl inte varit helt fel? :8:

Har själv sett entimmesprogrammet om filmen på TV plus reprisen. Och sedan har jag sett Youtube-filmen 3-4 ggr. När TV-programmet gjordes om naturfilmen hade bara 20 miljoner sett filmen. Om jag minns rätt är det nu snart 60 miljoner människor som kikat på denna film. Synd att det inte är samma intresse för hur det fungerar i brf:ar.

kluringen
2010-12-04, 14:25
Något har gått snett när styrelse och medlemmar uppträder som motpart gentemot varandra i en BRF. Kan jämföras med en vargflock.

Alfa hanen i en vargflock är en del i gemenskapen men har ansvar för att värna om flockmedlemmarnas överlevnad, fortlevnad och för att hålla ihop flocken. Han får i regel fortsätta att leda gruppen så länge han orkar och medlemmarna har förtroende för honom, sen ersätts han av en ny som kan axla den ansvarsfulla uppgiften.

Tänk om vi alla ställt upp för varandra, i stället för hur det fungerar idag !!!
Lite empati och mänsklig värme i bostadsrättsföreningarna hade väl inte varit helt fel? :8:

Det funkar bland djuren. Gamlingar, ungar och sjuka slipper delta i jakten men får ta del av måltiderna.

vilken lycka att ha en sån kompis (http://www.youtube.com/watch?v=9PBqv-G2snA&NR=1)