handdator

Visa fullständig version : BRF Hemsida

MikHo
2010-05-31, 21:40
Tänkte be detta forums utmärkta medlemmar att ta en förhandstitt på mitt utkast till föreningens hemsida.

Att tänka på vid besöket är att jag INTE är medlem i nuvarande styrelse, jag har på eget initiativ skapat orginalet (då medlem i styrelsen).

Därefter har jag erbjudit mina tjänster att uppdatera hemsidan med information från styrelsen (detta erbjudande besvarades inte).

Därför har jag därför skapat en ny hemsida med nytt utseende och innehåll under bearbetning.

Jag kommer att offentligöra denna så fort jag fått lite feedback.

Möjligtvis kan Admin länka till den från sidan http://hotpot.se/hsb-hemsida-brf-malmo-gbg-sthlm.htm

Nu till det viktiga ;)

Den nya hemsidan finns på http://www.svagertorp1.se
den hemsida som syns utåt idag finns på http://www.svagertorp1.net

Hoppas det finns folk intresserade att ge konkreta tips/utlåtande om arbetet.

Henric Lellky
2010-05-31, 23:00
Ser bra ut. :4:

Erbjuder du dina tjänster gratis?

MikHo
2010-05-31, 23:10
Ser bra ut. :4:

Erbjuder du dina tjänster gratis?

Tack!

inte i vanliga fall eftersom jag lever på mitt yrke :) men för föreningen har jag gjort detta gratis.

Admin
2010-06-01, 00:47
Fler medlemmar borde bidra med sitt intresse & engagemang till föreningen, men medlemmarna borde också ställa krav på att styrelsen är skyldig att dra nytta av den kompetens som finns i föreningen.

Jag fixar in en länk.

Ser bra ut, men flytta ner "Snabbinfo".
"Om föreningen" bör ligga först... och på denna sida kanske man kan få in lite mer info om föreningen?
Det finns inget "Hem".

Jättebra med föeningens informationsblad, faktiskt så bra att detta infoblad borde ha en egen menyrubrik.

"Leave a comment" är på engelska i Wordpress.

MikHo
2010-06-01, 06:54
Jag fixar in en länk.

Tack

Ser bra ut, men flytta ner "Snabbinfo".

Texten på den sidan har hamnat fel, kommer flytta den.

"Om föreningen" bör ligga först... och på denna sida kanske man kan få in lite mer info om föreningen?

Det kommer :)

Det finns inget "Hem".

Jo, fast den länken "döljer" sig bakom föreningsnamnet. ;)

Jättebra med föeningens informationsblad, faktiskt så bra att detta infoblad borde ha en egen menyrubrik.

Föreningsbladet heter Aktuellt och har en egen menyrubrik, tyvärr blir detta namn lite dubbeltydigt, jag uppdaterar menynamnet.

"Leave a comment" är på engelska i Wordpress.

inte tänkt på det, får köra översättning på sidan.

kluringen
2010-06-01, 13:23
Jag har precis som MikHo råkat bygga en helt ny sida (är fortfarande helt insydd i det). Helt fokuserad på information som jag tycker är intressant att lägga ut blev det bara mer och mer som inte är helt lätt att inkludera till den ursprungliga sidan utan att modifiera strukturen i den.

Vår gamla hemsida (jag kan tyvärr inte lägga ut den för jämförelse då vi bara har ett domännamn) är både snygg och tekniskt välgjord. Den omfattar verktyg som möjliggör att man kan lägga ut både text och filer utan html kunskaper, nästan som här på forumet. Faktiskt riktigt snitsigt, men sidan saknar innehåll. Jag har gjort en tillfällig publicering av den nya sidans delar som vi är överens om ska vara publikt. http://www.lavetten11.se/ --På sida ”Aktuellt” framgår vad mer som är på gång, som är mer eller mindre färdigt. Det är inte omöjligt att det blir en mix av båda.

En viktig frågeställning är vad som är vettigt att skydda med lösenord. Svår gränsdragning.

Personligen tycker jag att styrelsen inte behöver ha någon ”hemlig” sida, bara ”Adminrättigheter”.

Reaktionen mot att lägga ut ”byggarkivet” och sidan om fastighetsskötsel för alla, är rädsla för att underlätta för inbrottstjuvar och sabotörer som är roade av skadegörelse och annat bus för skojs skull.

Sidor som aktuellt, medlemstidningen och protokoll kan innehålla uppgifter som kan missuppfattas och ge en skev bild om föreningen för externa intressenter. Man ska kunna ventillera interna problem på dessa sidor utan eftertanke på vad omvärlden tror eller tycker. Som bekant från tidigare trådar är jag helt emot intern censur. Avsaknad av lösenordsskydd kan medföra strypt informationsflöde inom föreningen.

För allmänna diskussioner om problem som förr eller senare finns i alla föreningar finns detta förträffliga forum, det blir för tungt att hantera i ett internt forum.

MikHo
2010-06-01, 20:22
Den omfattar verktyg som möjliggör att man kan lägga ut både text och filer utan html kunskaper, nästan som här på forumet. Faktiskt riktigt snitsigt, men sidan saknar innehåll.

Jag kan rekommendera Wordpress.org som CMS (Content Management System), det är det som mitt arbete är gjort i.
Förutom lite kunskap att sätta upp det (oftast kan du få hjälp av webhotellets support) krävs det stöd för scriptmotorn php och databasmotorn mysql (samma grundstenar som detta forum är byggt på).

Med wordpress behöver personen som skall skriva innehållet inte någon kunskap om hur man bygger hemsidaor, det är "bara" att skriva.

MikHo
2010-06-01, 23:48
Sådär ja, nu var sidan uppdaterad lite till .... och omdirigeringen gjord från den gamla till den nya .... skall vi se hur lång tid det tar innan man får någon kommentar om det från styrelsen. :1: