handdator

Visa fullständig version : Arrogant och nonchalant ordförande i brf

Miss Anka
2010-05-03, 18:38
3/5-10 Fick undertecknad äntligen ett telefonsamtal från ordf Sven Andersson i BRF- Palsternackan efter mycket ringande och skriftliga meddelande till honom.
Som vanligt lika "vänlig och tillmötesgående". Efter vanlig presentation, frågade han vad jag ville honom?
Bad då om att få "träffa" honom på områdeskontoret så skulle jag berätta där vad det gäller.
Han frågar då om det rör mitt boende, så klart att det rör mitt boende.
Annars hade jag INTE sök honom ett ex antal ggr.
Efter några meningsutbyten, nekar han mig ett möte och lägger på luren.
Tilläggas kan att jag i mycket har en helt annan syn på saker och ting än ordförande Andersson, om nu det har sin förklaring till varför han behandlar mig så nonchalant och arrogant.
Det skulle vara roligt att veta om det finns flera som har råkat ut för hans "vänliga" och tillmötesgående sätt".
Kan han verkligen neka mig ett möte?
Saken det gäller hade vi löst på 10min.
Finns det någon högre instans dit man kan vända sig vid dylika problem?
Ann-Christin Nilsson Koppargatan 8c

lady gaga
2010-05-03, 20:57
Förstår inte hur en ordförande kan agera på detta sätt till en medlem.
Det är både ett otrevligt och osmakligt sätt som denna Sven Andersson har.
Att slänga på luren i örat på en medlem, är sådant man gör på förskolenivå, när man inte kan uttrycka sig på annat sätt. Som vuxen förstår man bättre, men det är kanske inte alla förunnat.
Som ordförande måste man kunna lyssna på sina medlemmar, även om man inte tycker lika.
Medlemmarna måste få säga sin mening, det har man sin fulla rätt att göra och att även framföra den, kan man som ordförande inte ta det, utan ett trevligt sätt så får man väl själv inse att man kanske ska avgå, så man kan välja en annan ordförande.
En ordförande som har detta sätt måste ju skapa en otrevlig stämmning på ert område Palsternackan.
Lady Gaga.:15:

andersson
2010-05-03, 22:51
Detta uppförande av ordföranden ingår i hans taktik att frysa ut en medlem som har en annan åsikt.Han har lyckats att få flera medlemmar att flytta från Föreningen.Det som man kan göra är att som "Trötter" föreslog att med hjälp av 10% av medlemmarna byta ut ordföranden eller flytta från denna galna förening.

Hälsn.Andersson:15: