handdator

Visa fullständig version : Arrogant ordförande beteende - Ordföranden otillgänglig

Miss Anka
2010-04-20, 19:27
Hej.
Jag heter Ann-christin Nilsson. Jag bor i en bostadsrätt i Brf i Palsternacka Helsingborg. Jag har en längre tid försökt att nå ordförande Sven Andersson utan någon större framgång.
Har sökt honom på områdeskontoret, kl 17-19 månd-fredag-lördag-söndag kl 11-13 utan framgång. har även ringt honom på hans hemtelefon, mobil.
Lyckades en gång få tag på honom på mobilen, då han svarade JAG HAR INTE TID och la på luren. Jag gick då ner till områdeskontoret tisdagen den 13-4-10
med en lapp där jag bad honom ringa mig. En vecka senare har han fortfarande inte ringt mig. Hur gör jag för att få kontakt med ordförande SVEN ANDERSSON.
Finns det någon som har ett bra förslag, jag trodde att ordföranden var till för medlemarna, men det gäller tydligen inte alla medlemmar.

Trötter
2010-04-20, 20:40
Du bör kontakta någon eller några av de andra ledamöterna i styrelsen angående ditt ärende och samtidigt upplysa ledamöterna om ordförandes dåliga agerande.

Om inte detta hjälper, då skulle jag rekommendera dig att vända dig till övriga medlemmar i föreningen och göra dessa informerade om styrelsens agerande. Detta kan få medlemmarna att sluta sig samman och ersätta oönskade ledamöter. Att ersätta ledamöter i styrelsen görs vid en stämma med en majoritet av de närvarandes röster. En stämma ska utlysas om en minoritet av medlemmarna så önska, en minoritet motsvarar 10 % av de röstberättigade medlemmarna.