handdator

Visa fullständig version : Tillfälliga toaletter vid stambyte i brf

Smart
2010-01-14, 17:14
När det stambyts i lägenheter får de boende i hyresrätter riktigt schyssta tillfälliga toaletter i lägenheterna , men i brf känner styrelserna nästan aldrig till att det alternativet finns.

I stockholm finns 2 aktörer www.skogstoan.se de har pappkartongstoaletter som inte är så läckra, ganska dyra.

Och www.tillfalligatoan.se som har stabila plasttunnor med riktigt tätslutande lock helt lukt fritt , de är bättre och billigare.

Det är värt en slant att kunna gå på toa i sitt hem under ett stambyte, man kan göra mycket själv för att dra ner på kostnaden, tex lämna in den tätslutande plasttunnan till återvinningsstationen.

Rune
2010-01-15, 13:11
Jag är ordförande i en Brf och blev rekomenderad av en vän att inte använda oss av Skogstoa när vi skulle göra stambyte i vår förening. Detta eftersom de inte kunde "leva upp till sina åtaganden på något sätt", enligt honom. Så vi använde oss av www.tillfalligatoan.se (http://www.tillfalligatoan.se).

Det kändes som om de visste vad ett stambyte innebar för lägenhetsinnehavaren, som en boende sa till mig.
Jag tycker att dom är väldigt punktliga och trevliga och det kommer man långt på.