handdator

Visa fullständig version : Riksbyggen i avsiktsförklaring om postboxar för "sina" bostadsrättsföreningar?

j.a
2009-12-22, 23:32
Råkade se detta och vet inte om jag tolkat det korrekt men det verkar som Riksbyggen och Forum för fastighetsboxar (Posten) har träffat en avsiktsförklaring om att RB föreningar kan/bör/ska(?) skaffa postboxar inom en viss tid?

Kanske har misstolkat informationen, se punkt 4.

http://www.fastighetsboxar.se/dokument/avsiktsforklaringrb20081023.pdf

totiki
2009-12-23, 10:44
Detta verkar vara ett privat initiativ från RB. I övrigt har väl frågan gått i stå. Eller?
Har det hänt något nytt sedan senast? Jag menar från myndigheterna.

Dessutom är dokumentet länken går till svår att förstå. Skall titta noggrannare på detta när jag får tid.

j.a
2010-01-03, 13:04
Regeringen körde över PTS vet jag men detta pressmeddelande gjordes efter att Regeringen beslutat att man inte behöver installera postfack (vad jag kan se).

totiki
2010-01-10, 21:17
Jag känner ett par brevbärare personligen och de besvarar frågan med postboxar på detta viset: Det har ingen betydelse för oss. Antingen får vi mer reklam att bära ut eller så utvidgar de vårt utdelningsområde. Sett ur det perspektiv som framhålls som bärande från Postens sida, brevbärarnas arbetsmiljö, innebär förändringen ingen skillnad eller en försämring ur brevbärarnas synpunkt. I vilken mån RB lyssnat på brevbärarna eller inte kan jag inte ta ställning till då den enda motpart som framhålls i pressmeddelandet verkar vara Posten, som näringsidkare.