handdator

Visa fullständig version : Anmälan om trasig badrumstermostat i lägenhet

Pistage
2009-11-13, 16:42
Jag är husvärd och fick en anmälan i slutet av augusti om fel på ett badrumstermostat (golv). Medlemmen hade sedan inflyttningen ett år tidigare ej haft fungerande golvvärme, men ej 'tänkt' på det. Anmälningen gjordes till mig som anmälde det direkt, men döm om min förvåning, inget har hänt på snart 3 månader och ursäkten är att om det finns flera medlemmar (90) familjer som har problem, så skall det undersökas först. Kostnaderna får ej bli 'dyra'. Det skall samordnas och medlemmen har blivit ledsen och frustrerad och förstår ej hanteringen. Det gör inte jag heller?
Vad att göra?
Siv F.

Francois
2009-11-14, 20:40
Fattar inte var detta med 90 medlemmar spelar för roll. Om styrelsen fått bara en anmälan ska de åtgärda problemet med en gång. Om väldigt många har anmält ett problem, kan styrelsen ordna en offertförfrågan för att fixa alla fel, men man ska inte låta en medlem vänta.
Fråga gärna styrelsen hur många anmälan de fått nu. Och medlemmen ska trycka på för att styrelsen ska fixa felet, tycker jag. Det får inte bli nån orimlig dröjsmål med reparationen, annars kan medlemmen kräva sänkt avgift (har jag för mig).

MikHo
2009-11-15, 14:22
Kan bli onödigt dyrt pga av efterföljande fel om inte problemen åtgärdas meddetsamma.

Vad händer till exempel om det nu råkar springa läck pga av förseningarna i omhändertagandet?