handdator

Visa fullständig version : Per säljer lägenheten via nätmäklare - Dagens Nyheter

Admin
2009-06-20, 10:06
Per Sigander tycker inte att de vanliga fastighetsmäklarna gör skäl för sitt arvode. Därför säljer han sin bostadrätt via en nätmäklare. - Jag får betala ett fast pris på 14.000 kronor. Det är billigt och de fyller de funktioner som jag vill ha, säger han till DN.se.
För tre veckor sedan lade han ut sin bostadsrätt till försäljning på mäklarsajten Hemnet. Det är en 100 kvadratmeter stor lägenhet i Stockholmförorten Sätra. Försäljningen går via nätmäklarbyrån Privatmäklaren.
Han kommer att visa lägenheten själv, men kontraktsskrivningen, när det väl är dags, ska ske via mäklarbyrån.
- Jag är emot budgivningar. Jag tycker att det är osunt. Budgivningen kanske den enskilde säljaren tjänar på och mäklaren. Budgivningar passar på auktioner men inte i bostadssammanhang. Marknaden skulle vara lugnare utan budgivningar, säger Per Sigander.
Därför säljer han via ett acceptpris. Den som erbjuder sig att betala det han vill ha får köpa lägenheten.
Klicka här för att läsa hela artikeln (DN)... (http://www.dn.se/ekonomi/per-saljer-lagenheten-via-natmaklare-1.894610)