handdator

Visa fullständig version : Stämmomöte 7 juni, kaos

mborg
2009-06-08, 16:36
Skall det vara så här ?
I går hade vi stämmomöte, vår brf består av 18 lägenheter i ett hus, omgärdat av gräsmatta + planteringar och utsmyckningar av digniteten botanisk trädgård. Majoriteten av boende är pensionärer, med väldigt dålig förståelse / kunskap om i boende i brf.
Styrelsen består av ett "järngäng" där 4 av 5 är pensionärer.
De är komplett galna. Se mitt tidigare inlägg om "svartbygge". Inför detta stämmomöte så hade jag lämnat in 2 motioner (de första i historien i denna förening) rörande "svartbygget" under min balkong och kommande ekonomiska invensteringar. Bägge motionerna röstades ned.
Vid punkten val av ordförande så så anmälde jag mig själv som tänkbar kandidat vilket röstades ned 16-2 röster,
sedan började farsen;jag hade förbrett mig ganska väl och hade många frågor, vi var endast 2 röster som ställde frågor, vilket uppfattades väldigt negativt av stämman och styrelsen, med många förolämpningar, kränkningar,
och hot om stryk..sittande ordförande (kassören) uttalade inför stämman att han ville ge mig ett knytnävslag, vilket då ordinarie styrelse ordföranden förmildrade med ett uttalande om att det endas var en önskan av stämmordföraren.
Styrelsen ljög om unisont om gällande stadgar, paragrafer, rättigheter, bygglov,kostnader,underhållsplaner, mm. mm. (se min fråga om revisorer)
Sittande ordförande på mötet uttryckte "jag talar ej med dig din lilla skit"
och dennes hustru som även sitter i styrelsen och var protokollförare under mötet och sa åt mig att jag skall veta hut och inte sabotera mötet.
Stämmomöten brukar vara i ungefär 30-40 minuter, detta möte tog 3.5 timmar, med högljudda protester från övriga meddlemar som bara ville ha kaffe och smörgåstårta och bakelser..(smörjmedel)
Jag talade med byggnadsnämnden idag, Föreningen har fått godkänt bygglov
av förrådet under min balkong - detta i tron att det ej har byggts ännu, även
ett inlägg var med där styrelsen skall inhämta brf:s och mitt godkännade
innan byggstart. Detta har ej skett, och jag ombads skicka in ett överklagande. Vi har nu beslutat oss för att försöka sälja lägenheten då vi inte
vill bo kvar i denna förening.
Mikael