Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / Hur vet jag om bredband kan levereras till mig? (inskickat av Jörgen)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-04-21 00:30:07

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Hur vet jag om bredband kan levereras till mig? (inskickat av Jörgen)

Jag flyttar över några av de mail jag fått (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstående text är ett av dessa mail //Admin

Tack for din Websida mycket informationsrik.

Har ett hus på landet 5 mil utanför Göteborg. Hur vet jag att "bredband" kan levereras dit?
Finns det nagon WEB sida som visar vilka leverantörer som kan täcka mitt omrade.
Eller måste jag ringa runt till samtliga "rikstäckande" leverantörer?

Jörgen

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

#2 2005-04-21 00:38:56

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Hur vet jag om bredband kan levereras till mig? (inskickat av Jörgen)

Mitt svar till Jörgen var som följer //Admin

Det existerar tyvärr inte någon som vet ens vilka bredbandsleverantörer det finns,
än mindre någon som vet vem som levererar bredband till vilken plats.

Jag har t.o.m. fått bekräftat från PTS att inte ens de vet vilka bredbandsleverantörer det finns.
Post och Telestyrelsen var mitt sista hopp av de som skulle kunna ha koll på detta.

Du måste gå till respektive leverantörs webbsajt för att se var de levererar.
Du måste också ringa dem (webbsajtinformationen är inte komplett) för att veta säkert.

Glöm inte bort lokala operatörer.
Jag håller på att bygga upp en övergripande lista över dessa (Lokala operatörer.
I och med att du bor ute på landet är det större sannolikhet att hitta en lokal leverantör.

Det finns listor över bredbandsoperatörer (se under "LÄNKAR" på min bredbandssida).
Ingen lista är dock komplett, och uppgifterna stämmer ofta inte (det skulle nog vara
mer än ett heltidsjobb att hålla en dylik lista uppdaterad).

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005