Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Vad ska jag välja? Telia eller comhem eller ....?

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-06-09 12:18:08

Don Rumata
Ny medlem
Registerad: 2005-06-09

Vad ska jag välja? Telia eller comhem eller ....?

Hej!

Strålande att jag har hittat detta forum och tillhörande websidan. Ett stort tack till admin. Min situation är lite speciell eftersom jag är från Tyskland, har tidigare jobbat i Sverige (Göteborg) i 3 år och var nu hemma ett halvt år. Nu ska jag flytta tillbaka till Göteborg (samma lägenhet) och behöver beställa både telefoni och internet. Tidigare har jag haft telefoni via Telia och Teleman, internet via kabel hos comhem. Jag tyckte det var alldeles för många fakturor och sammanlagd också ganska dyrt. Nu har jag sett att comhem erbjuder både telefoni och bredband. Jag var tidigare ganska nöjd med driftsäkerheten, men om man har telefoni via samma nät så blir det ju lite känsligare än om man bara är offline för några timmar. Jag vill egentligen inte stödja Teliamonopolisten (vi har förresten ungefär samma situation i Tyskland, aktuellt är det en riktig blodig priskamp mellan Telekom/T-online och de andra), men Tele2 kan bara erbjuda 512kbit och jag känner inte till någon annan pålitlig leverantör som samtidigt kan erbjuda telefoni. Driftsäkerheten är nog viktigast för mig eftersom jag ska jobba mycket framför datorn. 2MB/s ska det helst vara och telefoni ska vara möjligt utan att datorn är på.

Jag är tacksam för varje råd eller information!

Hälsningar

Thiemo

#2 2005-07-19 18:49:59

Marcus
Flitig
Registerad: 2005-07-04

Re: Vad ska jag välja? Telia eller comhem eller ....?

Med Telia har du möjlighet att få fast telefon som du kan ringa gratis till det fasta nätet i hela Sverige, samt gratis till alla Telia-mobiler + billigare till utlandet. Du kan få bredband, max 24Mbit och digital-tv via ditt bredband.

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005