Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / BBB online offline

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-04-27 16:04:34

nubben
Medlem
Registerad: 2005-04-27

BBB online offline

Hej
Jag vill bara höja ett varnande finger för BBB. Jag har haft bredband sen ADSL startade hos Telia har inte haft mer än ett eller två avbrott under tre fyra år, i November förra året fick jag se att BBB skulle starta leverans av bredband i Alingsås WOW tänkte jag 24 Mbit kanon då kan jag köra tre datorer en spelserver teamspeekserver mm. men ack vad jag bedrog mig. Så 12 Januari kom äntligen modemet abonemanget funka två dagar senare, och då startade mina ? problem eller BBB´s problem men det har blivit mina. Dom kan inte få det att fungera de har föreslagit 100-tals saker som jag ska ändra på för att det ska funka men har inte kommit med ett ända vad dom ska göra. Mina problem består av följade så fort jag belastar min lina för hårt så tappar jag kontakten med stationen, jag har gjort ett antal åtgärder som de har föreslagit men ingen förbättring, jag böjade med 24 Mbit har sedan sakta sänkt det till 10 Mbit för att få högre signal men samma sak ändå, men så bytte jag till mitt gamla Alcatel modem det klarar inte mer än 7-8 Mbit men helt plötsligt tappar jag inte linan längre oj jag hittade felet själv utan hjälp från BBB. Nästa problem jag har är av mer lustfyld natur, det kan man ju inte begära av BBB att det skall vara bra det handlar om PING, med Telia hade jag 15-25 mot de servrar jag använder men sen i Januari så har jag mellan 55-85 så kul att jag får något som är högre av BBB och det bästa av allt det ligger där hela tiden STABILT det är något som är STABILT hao BBB.
Jag vill bara varna alla som funderar på att byta till BBB behåll Telia om ni har dom som lev. de är bättre i längden.

Mvh Peter

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#2 2005-07-31 14:30:28

nadde
Medlem
Registerad: 2005-07-31

Re: BBB online offline

Jobbar du på telia eller smile

#3 2005-07-31 14:30:36

nadde
Medlem
Registerad: 2005-07-31

Re: BBB online offline

Jobbar du på telia eller smile

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005