Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / Test av webbhotell

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

#1 2005-04-19 17:23:27

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Test av webbhotell

Tidningen Internetworld (nr 2 2005) har testat 15 stycken webbhotell. I toppen av denna lista kom Loopia, tätt följd av Aleborg Solutions och FS Data.

De sämsta webbhotellen i testet var Spray, Wopsa, och 1st Webhosting pga av saker som dålig support, låg tillgänglighet och snål trafikgräns.

Såväl Loopia som Aleborg Solutions har jag hört en hel del gott om från de som nyttjar dessa webbhotell, så det var inte särskilt förvånande att  dessa webbhotell landade i toppen av en lista med i övrigt så extremt mediokra, för att inte säga dåliga, webbhotell.

Jag är som regel väldigt skeptisk till medias undersökningar, och Internetworlds jämförelse av webbhotell gör mig inte särskilt mycket mindre skeptisk. hmm

När man ser resultatet av tidningens test måste man vara medveten om att smakar det så kostar det. Nu var inte t.ex. Surftown med i testet, men ett webbhotell (t.ex. Loopia eller Aleborg Solutions), som är en sisådär 6 gånger så dyrt som ett annat webbhotell (t.ex. Surftown), bör rimligtvis på något sätt hålla en lite högre kvalitet. Som regel får man vad man betalar för!

Sedan har vi alla olika önskemål och krav. Det som genererar en hög poäng i Internetworlds test kanske är av noll och intet värde för andra.

Webbhotellet Oderland (som också ligger i en lite högre prisklass) är inte med i tidningens test, men jag är rätt säker på att de lätt slår alla på Internetworlds lista (utom kanske Loopia och Aleborg Solutions).

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

#2 2006-04-09 08:12:13

Ken
Medlem
Från: Stavsnäs
Registerad: 2006-04-07
Webbsida

Re: Test av webbhotell

Jag har kört med  http://www.surftown.se/  sedan 27 februari 2005 som finns i Danmark och de fungerar snabbt och bra och är billliga.  Visst har det krånglat några få gånger, men det brukar fungera igen efter max några timmar.  För de 15 kronor per månad som jag betalar är jag nöjd.
http://tekniken.se/

#3 2007-04-15 21:56:09

mi01
Ny medlem
Registerad: 2007-04-15

Re: Test av webbhotell

TACK FÖR VARNINGEN OM B-ONE!!! Hade nästan på känn att det var skumt för deras site är helkass - fast det ynkliga dom erbjuder vill dom väl inte skylta med.

Finns det någon som testat AN hosting http://www.anhosting.com/ ?

Jag har en "Proffesional plan" på Brinkster (www.Brinkster.com) sedan några år tillbaka men har ofta funderat på att skaffa ett svenskt web hotell för det är en aning segt att korsa atlanten.

Men hittils har jag inte hittat nåt som ger lika mycket för 8$/mån.

AN hosting ser ju lovande ut om det nu inte går att inte kan hitta nåt bra & billigt hotell i sverige/skanidinavien.

Brinksters support är OK (24/7 chat, Skype eller email) men det är en utpräglad ASP site trots att dom också har PHP/MySQL.

Dom kanske har lite mer avancerad PHP/MySQL support om man väljer Linux-planen istället för Windows-planen  - har inte kollat eftersom jag kör på Windows och dom har alltid tagit fram vad jag behövt (typ att få PHP mailer att fungera, MySQL GUI tools, SMTP från bulletin-borden, tillgång till mappar för uppladdning osv.).

100 MB MySQL med rättighet att bara ha en databas och en användare kändes lite klaustrofobiskt i början, men det fungerar OK och det har bara varit nyttigt att få tänka efter och disciplinera sig, istället för att skapa en ny databas varenda gång man får ett infall om en ny mästar-funktion...

"Website buildern" (kostar extra) är hyfsat snygg men jisses vilket lass med obegriplig junk som forsar ner lokalt när man vill kolla vad det blev. Inte ens röken av chans för en amatörhackare i PHP att fuska till nåt där inte (i allafall inte jag)!

Forumet som följer med Brinksters website builden är inte heller nån hit, så jag testade att skicka upp både PHP BB2 och SMF vilka båda var uppe, konfigurerade och driftklara inom 30 minuter. Och mycket bättre än Brinksters!

Eftersom jag hittils bara haft hemsidan för presentation så är jag inte känslig för upp-tid och tillgänglighet, och jag har aldrig kollat hur bra Brinkster är - dom brukar meddela när det är underhållsstopp, men jag vet inte hur det går när jag inte är där.

Men om allt det stämmer som man läser om dom billiga skandianaviska alternativen så verkar ju Brinkster vara ett riktigt  anständigt hotell.

För det relativt låga priset har jag både hemsida och ett par GB  för online backup om man inte delar ut alla 400 mailkonton. (3 GB totalt utrymme där 100 MB MySQL och 400 mailkonton a´50 MB st skall samsas).

mi01

Senast redigerat av mi01 (2007-04-15 21:58:15)

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005