Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / Alla ADSL-modem inbyggd router? (inskickat av Krister)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-04-25 15:47:38

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Alla ADSL-modem inbyggd router? (inskickat av Krister)

Jag flyttar över några av de mail jag fått (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstående text är ett av dessa mail //Admin

Har alla adsl modem inbyggs router?
Jag köpte en router för en månad sen och nu surar jag över bortkastade pengar.
Finns det billigare adsl2+ modem utan router som man kan koppla in före gamla routern?

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

#2 2005-04-25 15:48:43

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Alla ADSL-modem inbyggd router? (inskickat av Krister)

Utdrag från mitt svar till Krister //Admin

Alla modem har inte inbyggd router. Faktiskt endast ett fåtal.
Att du köpt en separat router är inget dåligt. Själv tycker jag detta är bäst eftersom jag vill ha en separat router och ett separat modem, av flera olika anledningar.

Problemet är vilken genomströmningshastighet din router har i förhållande till den hastighet du vill ha på ditt bredband. Hastigheten blir inte snabbare än den svagaste länken i kedjan. Om din router har lägre genomströmningshastighet än vad din bredbandsuppkoppling har, så får du alltså bara den max.hastighet som din router kan ge dig.

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

#3 2006-12-03 21:14:25

Marcus
Flitig
Registerad: 2005-07-04

Re: Alla ADSL-modem inbyggd router? (inskickat av Krister)

Jag rekommenderar att du hoppar över modem från t ex D-Link.
Det bäst fungerande modemet på marknaden för rimliga pengar är ZyXEL Prestige 660H Triple Play. Kostar 695 kr hos Telia.
Då har du stöd för ADSL2+ med Annex M, IP-TV, IP-telefoni m.m.

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005