Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / VĂ€lj inte Glocalnet! Kanske bredbandsbolaget? (av Shobbe)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-23 07:57:32

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

VĂ€lj inte Glocalnet! Kanske bredbandsbolaget? (av Shobbe)

Jag flyttar över nĂ„gra av inlĂ€ggen (som jag finner intressanta för fler att ta del av) frĂ„n mitt gamla forum, och nedanstĂ„ende text Ă€r ett av dessa inlĂ€gg.  //Admin

Tjaa! ville bara tipsa alla som funderar pÄ att bestÀlla nytt ADSL-abbonemang eller kanske vill byta, att ABSOLUT inte vÀlja Glocalnet, de har den lÀngsta leveranstiden, det kan ta sÄ lÄngt tid att du nÀstan ger upp hoppet om att fÄ ditt bredband, det sÀger jag av eget erfarenhet. Jag fick sjÀlv göra ombestÀllningar tre ggr och fick inget leveransdatum och tröttnade och bad dem att ta bort min bestÀllning. Och det roliga var att varje gÄng jag ringde Glocalnets kundtjÀnst fick jag höra olika saker hela tiden och det Àr nog ett bevis pÄ att antingen Àr deras personal pÄ kundtjÀnsten okunniga och bara babblar ur sig nÄt de inte vet ett piss om eller sÄ ljuger de och Àr oÀrliga helt enkelt. SÄ till alla som funderar pÄ att ta Glocalnet, gör INTE det, lÄt er inte luras av priserna, det Àr inte vÀrd det. Universal vet jag inget om deras leveranstider osv men vet bara att de har den sÀmsta och mest okunnigaste kundtjÀnst jag nÄnsin har sett, sÄ om du stöter pÄ nÄgra problem, rÀkna inte med att fÄ mkt hjÀlp frÄn kundtjÀnsten, dÀr gÄr ett stort minus till Universal. Den bÀsta leverantören som jag haft Àr Tele2. De har en stabil uppkoppling, sjÀlv hade jag 0,5 och lÄg aldrig under det och under de fyra Ären jag hade tele2 hÀnde det bara en tvÄ ggr att det blev störningar i deras nÀt. SjÀlv har jag valt bredbandsbolagets 24 mb tjÀnsten, nÄn som har nÄgra tips om bredbandsbolaget??

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-05-02 09:33:09

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: VĂ€lj inte Glocalnet! Kanske bredbandsbolaget? (av Shobbe)

Jag kan konstatera att Glocalnet tycks toppa listan över klagomÄl pÄ bredbandsleverantörer, pÄ Svarta Listan, men det mest anmÀrkningsvÀrda tycker jag personligen Àr att Glocanet inte kommenterat ett endaste av de klagomÄl de fÄtt.

Missnöjda kunder kan alla företag fÄ, men att inte svara pÄ klagomÄl nÀr man erbjuds detta innan företaget hÀngs ut pÄ Internet anser jag vara ett tecken pÄ att nÄgot Àr allvarligt fel, och att man kanske ska undvika att anlita företaget i frÄga. frown

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#3 2007-05-18 12:16:03

marzipilami
Ny medlem
Registerad: 2007-05-18

Admin skrev:

Jag kan konstatera att Glocalnet tycks toppa listan över klagomÄl pÄ bredbandsleverantörer, pÄ Svarta Listan, men det mest anmÀrkningsvÀrda tycker jag personligen Àr att Glocanet inte kommenterat ett endaste av de klagomÄl de fÄtt.

Missnöjda kunder kan alla företag fÄ, men att inte svara pÄ klagomÄl nÀr man erbjuds detta innan företaget hÀngs ut pÄ Internet anser jag vara ett tecken pÄ att nÄgot Àr allvarligt fel, och att man kanske ska undvika att anlita företaget i frÄga. frown

Hej admin,
Man ska inte vara elak pÄ forum men jag kan inte lÄta bli att Äterigen bli pÄmind om alla Norgehistorier. Jag vill ocksÄ passa pÄ att tacka för att detta forum finns.

I takt med att jag försökt bli kund hos GlocalNet och till sist blivit sÄ frustrerad har jag börjat söka en ansvarig pÄ företaget. Fick via Bolagsverket reda pÄ att det finns 3 GlocalNet:

GLOCALNET AB (A/S) > NORGE
GLOCALNET SKANDINAVIA > NORGE
GLOCALNET KUNDSERVICE >> SVERIGE

Hemsidan tillhör alltsĂ„ Glocalnet i Sverige och det finns endast 2 telefonnummer tillgĂ€ngliga för kunderna vilka Ă€r 0775-757575 och 08-56634100. Jag har begĂ€rt att fĂ„ telefonnummer till högst ansvarig för Glocalnet i Sverige och det Ă€r enligt Bolagsverket en herre (ring Bolagsverket) som bor pĂ„ Dannemoragatan 16A i Stockholm. NĂ€r jag söker pĂ„ hans namn och adress som Bolagsverket uppgett finns ingen med dessa uppgifter pĂ„ adressen. Kanske Glocalnet har satt en "mĂ„lvakt" i styrelsen som Ă€r inneboende hos nĂ„gon pĂ„ adressen. Kan nĂ€mna att fastigheten inte borde vara attraktiv för en högt uppsatt direktör men Ă„ andra sidan Ă€r ju Glocalnet enligt reklamen ett lĂ„gprisföretag. NĂ„got telefonnummer har styrelseordförande inte heller velat uppge. ÅterstĂ„r alltsĂ„ att Ă„ka hem till honom (eller leta i Wasastans parker efter en "mĂ„lvakt").

Syns man inte sÄ finns man inte!

Kan ocksÄ nÀmna att jag har en granne som fÄtt en (teoretisk) 2/1 Mb ADSL levererad av Glocalnet pÄ en koppartrÄd som Àr 8000 meter till AXE kiosken, men enligt Glocalnets leveransavdelning finns ingen kund pÄ det telefonnummer jag angivit men jag kan ringa min granne pÄ nummret. Kul va!? TrÄdlöst har vi ju hört talas om men hur sjutton detta fungerar vet jag inte men hÄll med om att det Àr hÀftigt. TÀnk att kunna surfa med en 2 megabittare utan att det kostar och att dessutom ingen vet att man finns eller kan hÄlla koll pÄ vad man gör.

Jag ville bara visa att admin har fog för sitt pÄstÄende att det mÄste finnas ett mycket allvarligt systemfel hos Glocalnet och jag tror att NORGE Àr inblandat.

#4 2007-05-22 23:13:41

Marcus
Flitig
Registerad: 2005-07-04

Glocalnets VD heter Martin Tivéus och ansvarig för Telenor i Sverige (i vilket Glocalnet ingÄr) Àr Sverigechef Johan Lindgren.

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005