Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.
Du är inte inloggad.
Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin
Jag undrar bara varför inte spray rekomenderas,
tycker sjÀlv att de verkar ha bra priser om man
jÀmför med de andra.
mvh
Thomas
Utdrag frÄn mitt svar till Thomas //Admin
Information om Spray hittar du bl.a. pÄ [url=http://www.hotpot.se/Spray.htm]denna lÀnk[/i].
DĂ€r har jag tagit upp en del av nackdelarna med Spray.
Var och en fÄr naturligtvis göra sin egen bedömning, men min bedömning Àr att det finns bÀttre alternativ. Enligt min Äsikt finns det ingen riktigt, riktigt bra leverantör, men det finns mindre dÄliga leverantörer, och till dessa "mindre dÄliga" hör inte Spray.
NÀr det gÀller Sprays priser Àr dessa inte sÄ enkla att reda ut. Man mÄste verkligen vara sÀker pÄ vad kostnaden blir. De har ett antal olika alternativ med olika priser och extra kostnader (dvs med rörligt pris), sÄ om man vÀljer Spray mÄste man vara riktigt sÀker pÄ vad kostnaden egentligen blir.
Det Àr inte bara priset som Àr det viktiga.... det som Àr viktigt Àr snarare vad man fÄr för pengarna.
Det Àr inte sÄ lÀtt att hitta en leverantör som levererar vad man vill ha av den enkla anledningen att det inte existerar nÄgot system för detta.
Ett tips Àr att först söka om du kan fÄ bredband via respektive leverantörs sajt, för följande leverantörer;
- Adamo
- UVTC
- Tele2
- Glocalnet
och sedan ringa dem för att kolla, för sÀkerhets skull.
Att du ska ringa dem Àr av tvÄ anledningar;
1. Att informationen du fÄr via sökfunktionen pÄ telefonnummer inte Àr hundraprocentigt sÀker.
2. Att nÀsta vecka kan en leverantör leverera det du vill ha, Àven om de inte kan det just nÀr du gör sökningen. Genom att ringa fÄr du information direkt frÄn leverantören om de Àr pÄ gÄng att bygga ut din telestation och installera vad du vill ha, och nÀr de i sÄ fall kommer att göra detta.
Utbyggnaden av telestationerna sker konstant, och allteftersom leverantörerna sÀtter in sina utrustningar i telestationerna blir alternativen fler och bÀttre (och billigare).
Men en telestation kan bli fullbelagd, och dÄ kommer det inte in fler alternativ, sÄ man bör inte vÀnta för lÀnge... i alla fall inte för ovanstÄende leverantörer, som hör till de populÀraste idag.