Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / Tips på leverantör - slå till eller vänta ? (inskickat av Daniel)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-04-21 03:16:58

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Tips på leverantör - slå till eller vänta ? (inskickat av Daniel)

Jag flyttar över några av de mail jag fått (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstående text är ett av dessa mail //Admin

Tack för en toppensida!! Har letat runt ett bra tag efter nåt liknande!!

Undrar om du har lust att tipsa mig mig om vad du tycker jag ska välja för leverantör. Vi ska ha ett ADSL 8mb, men är osäkra på vilken vi ska välja. Glocalnet känns bra pga av deras pris, men nåt säger mig att de kanske inte kommer hålla det dom lovar, gällande leveranstid, hastighet m.m….
Tror du man ska vänta ett par månader till, mao, att alla andra operatörer kommer sänka sina priser?

Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh
Daniel

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

#2 2005-04-21 03:20:38

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Tips på leverantör - slå till eller vänta ? (inskickat av Daniel)

Utdrag från mitt svar till Daniel //Admin

Du ställer de vanligaste frågorna :-).

Som jag sagt till alla andra så är detta en omöjlighet för någon att svara på.
Det beror så mycket på vilka krav och önskemål var och en har.

Den bästa sidan jag har för att hitta sin leverantör är; Att välja leverantör

Visst är det kanske en risk att välja Glocalnet, och med tanke på vad du säger så gissar jag att du läst vad som skrivits på Internet om att Glocalnet kan ha väldigt långa leveranstider. Men vad jag förstått är det bara ibland som Glocalnet har långa leveranstider.
Visar det sig att leverantören går över angiven tid för leverans (kräv ett konkret svar på leveranstid i samma veva som du gör beställning... företrädesvis skriftligt) ska du dock inte förspilla någon tid. Då är det bara att bryta avtalet och snabbt välja en annan leverantör.

Sedan kan INGEN leverantör hålla vad de "lovar" avseende hastighet.
Märk att de alltid säger "upp till" 8 Mbps. Dvs om du så bara i praktiken får 1,5 kbit/s så får du vara nöjd med detta, enligt deras "listiga" formulering.
Om man hotar att göra en anmälan till ARN brukar det dock hjälpa kunden att snabbt komma ur ett avtal där kunden bundit upp sig, ifall hastigheten är märkbart lägre än "utlovat".

Det troliga är väl att priserna kommer att fortsätta sjunka, men för varje dag som går desto större risk att det blir fullt i din telestation (i alla fall för de leverantörer som är de bästa).
Så vänta inte!!!
Är det en någorlunda respektabel leverantör så får du på något sätt ta del av eventuella prissänkningar även om du bundit upp dig.

Som jag nämnt på mina sidor så är en av de viktigaste bitarna kort bindningstid/uppsägningstid. Dels så har du lättare att ta dig ur något om det skulle visa sig vara dåligt, dels ställer det högre krav på leverantören att verkligen leverera en bra produkt.

Ledsen att jag inte kan ge dig något mer konkret tips än så här, men jag hoppas jag kunnat vara till någon liten hjälp i det inte så lätta valet av leverantör.

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005