Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Swepet (inskickat av Claes)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-21 01:37:12

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Swepet (inskickat av Claes)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

UtmÀrkt initiativ med din webbsida! LÀgg gÀrna in Swepet.se ocksÄ som kör hybrid modem upp och Thor 2 ner. Svindyrt eftersom dom förutom mÄnadsavgiften har mage att ocksÄ ta betalt för uppkopplingstid och dÄ enbart genom sin egen telefonleverantör. LÀtt att halka ivÀg upp till 1.000 kr/mÄn för max 512 kb/s (vanligtvis bara mellan 200-300). Kass support dessutom, svarar sÀllan pÄ email och Àr rÀtt snorkiga i telefon.

Inga andra alternativ finns för oss pÄ landet knutna till smÄ telestationer som inte ens uppdateras till ADSL.

Claes

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-04-21 01:38:54

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Swepet (inskickat av Claes)

Utdrag frÄn mitt svar till Claes //Admin

Jag har nu lagt in lite extra info om Swepet pÄ min bredbandssida (som visas om man för muspekaren över "Swepet Satellit").

Swepet tar ut rÀtt saftiga priser, men de fyller ju naturligtvis en funktion Ànnu sÄ lÀnge, i och med att de kan leverera dÀr det inte finns alternativ.
Om de sedan tar ut överpris Àr svÄrt att sÀga, eftersom jag har noll koll pÄ vad det kostar dem att kunna leverera sin tjÀnst. Men med tanke pÄ att det normalt funkar sÄ att om det inte finns konkurrens sÄ tar man ut extra höga priser, sÄ kan man nog ana att Àven Swepet gör detta.

Kan dÀremot konstatera att de uppgifter de har pÄ sin sajt inte riktigt Àr sÄ önskvÀrt informativa som de borde vara. Deras icke fasta kostnader gör ju precis som du sÀger att kostnaderna snabbt kan stiga i höjden, och dÄ har man tappat en del av finessen med bredband (att man ska kunna vara uppkopplad 24 timmar om dygnet, och aldrig behöva fundera pÄ osÀkra kostnadsparametrar).

Vet inte var du bor, men efter att ha gÄtt igenom de flesta av operatörerna i Sverige sÄ mÄste jag sÀga att vÀldigt mÄnga har en intensiv utbyggnad pÄ gÄng. Man har lÄngt ifrÄn nÄtt de mÄl som tidigare satts med ADSL-utbyggnaden, men vi fÄr hoppas att det inte tar alltför lÄng tid innan de Àven nÄtt hem till dig.

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005