Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Net at once (inskickat av Magnus)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-20 21:55:53

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Net at once (inskickat av Magnus)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

Hej !

SuverÀn hemsida. En uppstickare pÄ marknaden som Àr vÀrd att granska Àr: Net at Once, billigare Àn Telia och hÀvdar att de levererar upp till 3 Mbit upload. Om sÄ Àr fallet kan jag inte svara pÄ egentligen. Testat med Zyxels ADSL2+ modem, men eftersom det inte Àr bakÄtkompatibelt med ADSL2 sÄ gick det ned pÄ "vanlig" ADSL. Köpte ett ADSL2-modem av dem som levererar stadsnÀtet i min hemstad, men det fungerade inte heller, sÄ antingen var modemet fake eller sÄ Àr det helt sonika sÄ att Net at Once inte levererar ADSL2. De kör i Song Networks nÀt vilket gör att de pÄstÄr sig kunna leverera högre upload. TyvÀrr hann vÀl ADSL2 knappt landa innan ADSL2+ kom, vilket innebÀr att modemtillverkarna nu koncentrerar sig pÄ 2+ i stÀllet. Pratat med bÄde Zyxel och D-link, enl. deras supportpersonal sÄ Àr det inte sÀkert att de kommer med nÄn firmware för ADSL2. Trodde i min enfald att ADSL2+ standard automatiskt var bakÄtkompatibel.

Net at Once har rejÀl vÀxtvÀrk eftersom man etablerat sig pÄ flera nya orter pÄ sistone. E-post svarar de pÄ om du har tur pÄ var 5-6:e gÄng. Supportpersonalen Àr om/nÀr de svarar jÀttetrevlig, men tekniskt okunniga.

FrÄn bestÀllning i augusti sÄ dröjde inkoppling till slutet av november. Sedan har de haft tekniskt strul fram till helt nyligen nÀr de bytte utrustning. Ligger i dag och tuffar pÄ motsvarande Telias 8/0.8 Mbit.

Man brukar skoja om att man fÄr vad man betalar för och sÄ Àr det vÀl i det hÀr fallet misstÀnker jag ;-) För stunden sÄ Àr man helnöjd, sÄnÀr som pÄ problemet att hitta ett modem som sÀkert stödjer ADSL2 alt. om det verkligen Àr sÄ att det Àr ADSL2 de levererar. Fast IP-adress hör vÀl till en av fördelarna förresten.

Jakten pÄ ADSL2 gÄr vidare :-) Vet du vad ADSL2 ska maxa i upload enl. ITU ?

Är ett ADSL2-modem frĂ„n Linksys pĂ„ spĂ„ren, men hittar inget om dess max upload.
Hittat nÄgra enstaka modem i övrigt, men de maxar 1 Mbit upload. Förefaller lite skumt att sÀlja en tjÀnst som Net at Once gör utan att det finns hÄrdvara för konsumenterna.

Undrar om det finns nÄn enda i detta avlÄnga land som kör Net at Once 11/3 Mbit fullt ut ?

Med vÀnliga hÀlsningar

/Magnus

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005